Werken, stappen, dolfijnen en ook cultuur snuiven! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu Werken, stappen, dolfijnen en ook cultuur snuiven! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu

Werken, stappen, dolfijnen en ook cultuur snuiven!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve kijkbuiskinderen,

Hier wéér een berichtje uit het ò zo mooie Suriname..Ik heb m'n derde week alweer achter de rug en ik begin me steeds meer op mijn plek te voelen hier. Afgelopen week een beetje het gevoel gehad dat ik weer terug in Nederland was....aangezien het hier iedere dag heeft geregend...mwa en nu denken jullie vast en zeker...Iris stel je wat aan dat beetje regen...maar werkelijk wat is dat een grappig moment als het hier gaat regenen. Complete straten staan blank..en de winkeliers rukken de zandzakken te voorschijn..echt geweldig. Nu duurt zo'n regenbui niet ontzettend lang, hooguit een half uur. Maar niet te geloven wat zo'n beetje regen kan doen hier. Één voordeel heeft het wel..het koelt eindelijk een beetje af. Mijn stage viel afgelopen week weer een beetje tegen. Er waren een hoop presentaties en weinig kinderen, dus ik heb er weer voor piet snot gezeten. Maarja geen paniek, ik stoor me er niet meer aan, en ik maak er het beste van. Iedere keer als ik dan denk....zooo en nu ga ik het bespreken met de hoofdzuster...is mevrouw weer een paar dagen op verlof...en zo gaat het hier de hele week. Heb je iemand nodig..hebben ze vakantie of geen tijd. Echt heerlijk dat relaxte leventje hier. Maar ik moet zeggen vandaag (maandag 15/9) heb ik een hele leuke dag gehad. het was vrij druk qua zieke kinderen en die vervelen zich natuurlijk kapot op zo'n afdeling...dus ik heb met een aantal kindjes gespeeld en geprobeerd om iets meer te weten te komen van ze..maar het gaat gewoon erg stroef omdat ze ookveel angst hebben. Maar goed...het begin is er :D

Zo genoeg gekletst over de stage...nu de leuke dingen vertellen ;) Ik heb een lekker lang weekend gehad van donderdag tot maandag, en het was echt lekker. Veel gewandeld en ja hoe kan het ook anders...lekker gewinkeld. Nou ja kleding hoef ik hier echt niet te kopen, want dat is niet echt mijn smaak, maar schoenen daarin tegen...helemaal geweldig. Ik ben nu 3 weken hier en heb tot nu toe al 3 paar slippers gekocht :D Maar het kost hier ook helemaal niks. En ja één paar meer of minder maakt ook niet meer uit toch? Verder hebben we lekker door het centrum en langs de waterkant gewandeld en zo kom je toch een hoop dingen tegen. Héél veel culturele dingen maar zo krijg je ook een beetje de handigheid in de straten e.d. omdat je nu weer waar bepaalde gebouwen liggen. Hartstikke leuk dus.

De donderdag zijn we weer met de bewoners van de Mozartstraat op stap geweest, en alweer naar Havannalonch..en werkelijk wat is dat een leuke tent!! En ik ben absoluut geen mens die graag naar discotheken gaat ofzo..zet mij maar lekker met m'n sjoes bij Dirk neer en ik ben gelukkig...maar hier heb ik het toch ook wel gevonden. De gehele groep waar ik mee naar Galibi ben geweest waren ook aanwezig en dat maakt het nog leuker. Zo kon ik m´n huisgenoten ook voorstellen en met een groep van 15 man was het een geslaagde avond.

Nou ja de vrijdag de hele dag niks gedaan. Lekker lui op de bank gelegen en nog geprobeerd om mijn witte was uit te koken...maar helaas ook dat is weer mislukt. Vrijdag avond wilde ik een lekkere wokschotel maken..is het gas op...balen natuurlijk!!!! Dus wéér uit eten, en nu maar naar het pannekoekenhuis aangezien hier een aantal mensen nog niet geweest waren! Hartstikke gezellig en lekker gekletst, zo kom je weer een hoop te weten van elkaar!

De zaterdag werd een drukke dag. We hadden een boot gehuurd en gingen dolfijnen ´spotten´..Nou goed ik kan daar wel weer een hoop over vertellen maar bekijk de foto´s maar en dan weten jullie genoeg;)

De zaterdag avond ben ik met Eliza naar een thaibox gala geweest. En dat was echt mega ruig.....dat gaat hier zó ruig aan toe dat ik zelfs helemaal gek werd van de spanning. Een boxer met de naam the beast...deed zijn naam echt eer aan, terwijl we van te voren bij opkomst natuurlijk met de hele zaal in een deuk lagen vanwege zijn naam. Maar goed dit was weer een avondje om niet vergeten.

De zondag hadden we besloten om er een cultureel dagje van te maken. Dus om 10 uur in de ochtend op de fiets naar Fort Zeelandia. Op dit Fort hebben de decembermoorden plaatsgevonden..en het was erg indrukwekkend om daar rond te lopen. We hadden een leuke gids die ons ontzettend veel vertelde, en op een leuke manier zodat het héél interessant was. In fort zeelandia hebben we ongeveer 2 uur rondgewandeld, daarna hebben we nog iets gegeten bij de waterkant en zijn toen richting zwembad gefiets om nog heerlijk wat baantjes te trekken....

Zo dames en heren, dit was dan weer mijn verslag van week 3 in Paramaribo..Het bevalt me nog steeds prima hier en heb nog géén heimwee..
Het scheelt ook enorm dat we hier in het huis een super leuke groep hebben. Het klikt echt fantastisch en ik heb m´n maatje hier wel gevonden ( Eliza)Dus zo kom ik de komende maanden nog wel door!
Nou ik wil verder iedereen bedanken voor alle leuke reacties die ik krijg en ik spreek jullie gauw. Ik heb de kaartjes op de bus gedaan, dus ben eens benieuwd hoe lang dat gaat duren ;) Ik wens jullie een hele fijne week en ik spreek jullie gauw!!!!!

Mi lobi joe en tot snel!!!

Een hééééééééééle dikke kuk voor iedereen !!

xxxxxx Iris

Ps: Ik heb niet iedereen een kaartje gestuurd, de mensen die er op dit moment geen krijgen, krijgen de volgende keer één..de postzegels zijn hier schaars en zo op natuurlijk..maar ik hoop dat jullie het wel begrijpen

  • 16 September 2008 - 07:14

    Mir:

    He zusje,
    Je bent al een beetje bruin!!! Ben zo jaloers :-(. (Maar niet op de regen, ha ha) Misschien dat thaiboxen ook wat voor jou is?? (Kunnen best ook een stoere naam voor jou verzinnen. zoals "The Boschebol" of zo, ha ha)
    Dikke kuk ook voor jou ;-)
    Jezus

  • 16 September 2008 - 12:41

    Ingrid:

    He Iris,
    Wees maar blij dat 't nog rustig is op je werk (dan heb je tenminste tijd om bij te komen van al die indrukken die je opdoet!)
    Groetjes, Ingrid
    (Durft Mir wel als er een oceaan tussen zit!)

  • 16 September 2008 - 16:04

    Sandra:

    Zo te lezen gaat het goed in de Bijlmer Bajes ;)!!
    Veel suc6 en plezier nog :D!
    x Sandra (kort oud-huisgenootje)

  • 16 September 2008 - 16:25

    Mieke:

    Hoi Iris,

    Toch wel een hele ervaring hè, neemt niemand je meer af. Geniet maar van de zon, hier is het best al koel.
    Mooie foto's!!!

    groetjes Ralf en Mieke

  • 18 September 2008 - 10:44

    Nellie:

    He Iris,wat een hondenleven heb jij daar!!
    Hoe is het met de Surinaamse mannen,de moeite waard?Of toch liever een Tiroler boertje?
    Geniet en een dikke kus

  • 18 September 2008 - 13:14

    Sarah:

    Hey Iris
    Ik ben afgelopen zomer een maand in Suriname geweest, naar alle plekken geweest die ik op jou site ook terug zie en nog meer, leuk om te zien :)! Heel veel plezier en succes daar!!
    Liefs Sarah

  • 19 September 2008 - 15:59

    Ingrid :

    He Iris,

    Ik heb al lang niks meer geschreven, maar je schrijft leuke verhalen en leuk dat het je allemaal zo goed bevalt. Maar nou zijn de verhalen wel weer erg lang aan het worden he, hier heb ik geen tijd voor op mijn werk.

    Leuke foto's ook.

    Dikke kus Ingrid
    je overbuurmeisje.


  • 24 September 2008 - 19:05

    Annemie Stolzenbach:

    Hoi Iris hier een berichtje van annemie wat leuk dat je in Suriname zit en het bevalt goed zie ik We zijn met kantoor naar een andere lokatie in het gegaan en dat bevalt ook goed .Dennis doet aan thaiboksen Debbie is met haar vriend weer bij ons in huis na de avonturen van het samenwonen dat vertel ik wel een keer Maar leuk dat je het naar je zin hebt ik wil af en toe wel wat van je horen Ik wens je veel succes en gauw tot hoors groetjes Annemie

  • 29 September 2008 - 12:03

    Anoek:

    Hej iris!
    Leuk om weer een berichtje te lezen! Fijn dat je een maatje gevonden hebt!
    Morgenvroeg slb, ben je (via de cam) aanwezig? kben benieuwd :)

    Have fun! xx

  • 30 September 2008 - 17:54

    Maike De Ponti:

    Hey Iris, ben net je verhaaltjes aan het lezen klinkt allemaal niet verkeerd alleen idd jammer van de stage. Ik heb een vraagje het jij internet op je kamer/huisje of ga je naar een internetcafe? vind het leuk om alle verhalen te lezen. blijf zo schrijven. Ik zal eens nadenken over andere dingen die je eventueel kunt toepassen daar.
    groetjes maike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2008

Cousewijne, verjaardag and goodbye.....

29 November 2008

gebroken schouder & Feeeeeeeest

17 November 2008

Veel gezien en veel gedaan

28 Oktober 2008

Frits de kaaiman en Harry de vogelspin

30 September 2008

Bakaaboto
Iris

Hallo, Ik ben Iris een 4e jaars student aan de Hogoschool Zuyd te Sittard. Hier volg ik de opleiding social work. Ik ga nu voor de 2e keer terug naar Suriname. Niet voor stage maar om af te studeren. Dus voor jullie geniet maar weer van mijn verhalen... Groetjes Iris

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 37760

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 21 Mei 2010

Suriname deel 2

23 Augustus 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: