gebroken schouder & Feeeeeeeest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu gebroken schouder & Feeeeeeeest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu

gebroken schouder & Feeeeeeeest

Door: Irripirri

Blijf op de hoogte en volg Iris

29 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo verkleumde mensen in het koude Nederland :D
Hier schön wieder een berichtje uit Surinaribo.
Vandaag is de dag dat m’n laatste 3 weken zijn aangebroken en ik moet toch eerlijk zeggen….ik kijk er naar uit om naar huis te komen (toch wel!!!) Afgelopen weken wilde ik echt niet naar huis, maar het idee dat ik iedereen weer kan zien geeft me toch een fijn gevoel. Het land bevalt me nog steeds prima en de mensen om me heen natuurlijk ook!
Afgelopen week ben ik weer een weekendje weg geweest samen met Eliza…lekker met ons tweetjes naar het binnenland. In de eerste instantie zouden we naar blacka watra gaan, maar op het laatste moment hadden de heren toch besloten om verder door te rijden naar Akente soela in het Mapane gebied ( heb Ruben net ge-sms’t, want ik wist het niet meer :D ) Dit was een klein huttenkamp met een douche en wc…dus een prima idee vond ik het. Helaas wilde de andere stagiaires door rijden want ze wilde “back to basic” Nou ja klant is koning, dus hup de auto weer in en verder hobbelen, glijden en ja soms kon je ook normaal rijden…op een gegeven moment kwamen we langs de Suriname rivier en stond daar in het hoge gras/onkruid een paar palen met half zijl erover heen…dat vonden ze natuurlijk helemaal geweldig…maar ik dus absoluut niet!! Voor geen goud dat ik daar bleef overnachten haha. Er was helemaal niks te zien, alleen water en onkruid….10 meter verderop waren ze bomen aan het hakken. Als je nou zou zeggen ooooo wat een mooie omgeving, ja dan was ik er wel gebleven, maar helaas dat was er ook niet. Gelukkig zijn we toen terug gereden naar het huttenkamp waar we eerder op de dag ook al waren. Nou alles uitgeladen en lieve Rudi heeft me geholpen met m’n hangmat. De andere groep stagiaires die “back to basic” wilde hingen de hangmatten tussen de bomen op…lekker aan het water. Maar toen…..de lucht werd steeds donkerder en het begon op een gegeven moment hard te regenen….hup hup hup alle stagiaires kwamen met hun hangmatje lekker het hutje in….Hoe meer back to basic wil je het hebben :D:D. Ik lag natuurlijk helemaal in een deuk, onze diehards haha. Het weekend stond in het thema van het jagen. En later op de avond zouden we dan ook het bos in gaan. Helaas waren Eliza en ik onze dicht schoenen vergeten en gingen we dus jagen aan de bosrand, dus gewoon op het pad. We hadden een gezellig clubje bij elkaar gezocht en samen met Rudi, Ewald, Mark, Andy Eliza en ik gingen we op zoek naar de wilde dieren. Rudi in vol ornaat…camouflage kleding aan, koplamp op, mes om, hulzen om en geweer op zak vertrokken we met goede moed het donker in. Ons groepje was zo gezellig dat Rudi op een gegeven moment maar 50 meter verder is gaan lopen want hij werd gek van ons gelach..en wij slenterde er maar achter aan…Na 4 kilometer te hebben gelopen en alleen maar nachtvogels ( uilen in het zuur) te hebben gezien, vonden we het wel weer mooi geweest. Dus hup…weer 4 kilometer terug…één voordeel, we waren niet de enige die zonder buit terug zijn gekomen, want niemand had iets geschoten. De rest van de avond hebben we lekker bij elkaar gezeten, wat geklets en op tijd ons bedje weer in. Na een korte nachtrust, want we lagen achteraf toch nog laat in bed, hebben we de hele ochtend en middag niets gedaan…nog lekker een middagdutje gedaan en heerlijk gegeten. Later in de middag gingen we op pad met de jeeps. Om te crossen door het bos en de savanne. Ik zat samen met Eliza in de jeep van Larry, en Ruben was onze chauffeur…Ik zat achter in en zag mijn geest al kruipen, want ik weet nu onderhand hoe Ruben ervan geniet om zo gek mogelijk te doen met z’n jeep….We stopten nog even om met de jachtgeweren te schieten. In de eerste instantie durfde ik niet want er komt echt een mega knal en een tegendruk van af. Maar ja toch maar alle moet bij elkaar geraapt. Sta ik daar..geweer in m’n handen te richten op een muskieten nest..het geweer werd geladen, scherp gezet en ja haal dan die trekker maar over….op het moment dat ik dat deed, scheet ik 7 kleuren strond en heb m’n ogen maar dicht gedaan hahah ( jaja ik held op sokken) Tot op de dag van vandaag heb ik 7 schouders gebroken en ben ik 3 keer doof aan m’n linker oor…werkelijk waar, wat een knal komt daar vanaf. Eliza vertelde me dat ik lijkwit wegtrok en stond te shaken op m’n benen. Mara goed, weer een ervaring rijker toch? Nadat iedereen een keer geschoten had gingen we weer verder, en nu ging het echt werk beginnen dus heb ik gezegd dat Eliza maar boven op het dak moest gaan zitten(Ewald zat er al). Wat Ruben zou rustig rijden en het is leuk als je zoiets kunt mee maken gna gna gna :D Het enige wat ik vanaf dat moment gehoord heb van Eilza is : hihihihihihihihihihi, of ze schreeuwde neeeee Ruben, niet hier in!!! Hahah wat hebben wij gelachen. In het donker kwamen we weer terug op het kamp en Larry en Maud hadden een lekker kampvuur gemaakt..later op de avond nog lekker gegeten.
Na de maaltijd zijn we met een gezellig clubje bij elkaar gaan zitten en werden de flessen Borgoe weer te voorschijn gehaald. Tja hoe kan het ook anders !! Helaas waren die flessen na een paar uur ook op en werd er een fles Palm gehaald, dit is ook rum maar dan van 90 % alcohol…nou gemixt met cola, maar dat kreeg ik toch echt niet m’n strot af ;) Met een lekker gevoel m’n bedje in, en heb verder als een roosje geslapen. Op maandag gingen we weer richting huis..zodat we lekker op tijd thuis zouden komen. Het ritje ging perfect en ook lekker snel dus dat kwam goed uit…
Die avond zijn we nog met een paar man naar Lustig geweest, dat is een dance party dat wordt gehouden op speciale data’s in Paramaribo. En de volgende dag zou iedereen vrij zijn, aangezien het op dinsdag Onafhankelijkheidsdag is in Suriname. Eigenlijk waren we kapot van het hele weekend, maar ja we hadden morgen toch vrij..dus hup met de taxi naar Bluebell discotheek. En seryusu…wat heb ik genoten…ik heb geen moment stil gestaan en alleen maar gedanst, gedanst en gedanst. Het was echt een super feest! En ja vroeg in de ochtend waren we weer thuis en stond ons bedje te wachten. Onafhankelijkheidsdag lekker rustig aan gedaan en rond 5 uur richting stad gegaan..wat gehangen op het plein, een pangi gekocht en lekker gegeten bij zus & zo. Dus dat was wel een lekker dagje….tevens had ik een lekkere werk week want ik hoefde alleen maar de woensdag en de donderdag te werken. En kwam dat ff goed uit ;)
Gister op 28 november een rustige dag gehad…mijn mupje helemaal in Nederland werd vandaag 1 jaar, en had er toch wel moeilijk mee dat ik er niet bij kon zijn…zoveel van d’r mee gemaakt en d’r eerste verjaardag ben ik er niet. Gelukkig had m’n lieve vriendin rekening met me gehouden en kon ik mee genieten via de web came. Lang leven het internet!!!! En dat heeft toch wel goed gedaan.
Vandaag is ons huisgenootje Wieke jarig..dus weer een reden voor een feestje. Deze ochtend zijn we foto’s gaan maken in klederdracht en dat was echt leuk…ben benieuwd naar het resultaat. Maar de foto’s kan ik maandag pas ophalen jammer genoeg…
Nou goed, ik was van plan om een kort verhaaltje te schrijven maar op de één of andere manier lukt me dat nu nooit…maar ja heb nog geen commentaar erop gehad dus het zal wel goed zijn, toch?
Nou goed, ik ga er weer eens een eind aan maken…En ik geloof dat ik al 3 keer heb gezegd dat ik niet meer op trip zou gaan, maar komend weekend ga ik toch weer naar het binnenland. En dit keer zal het toch écht de laatste zijn haha. Die week erna staat m’n verjaardag op de planning, dus ik ben eens benieuwd hoe ik dat ervaar aangezien ik normaal super geniet van m’n verjaardag. Dit jaar moet ik mijn vreugde delen met Lineke, aangezien wij samen op 11 december jarig zijn…één verschil. Lineke wordt pas 20 en ik alweer 23…..pff de oudste in dit huis haha.

Nou lieve mensen ik hoop dat jullie hebben genoten van m’n verhaal…en vanaf nu gaat de tijd erg snel….en voordat ik het weet sta ik weer op schiphol te verkleumen van de kou…maar de knuffels die ik dan ontvang zullen me genoeg warmte geven hahaha slijm slijm slijm ;)
Tot snel lieve mensen…..hou van jullie!!!

Dikke kus Irripirri vanuit Surinaribo !

  • 29 November 2008 - 22:15

    Patriesje:

    hey tante ES,

    WHAHA super leuk die foto's, en wij vonden het ook super dat je via de cam er toch bij was, ben net terug van feest van sint, pfff bellen morgen,

    en nog ff tot die tijd genieten we van je blogjes...

    dikke kus patrice, diego, nysh en john..

  • 30 November 2008 - 11:20

    Monique Wijnen:

    Gebroken schouder???
    Super verhaal alweer!!
    Geniet lekker en tot snel xxx

  • 30 November 2008 - 14:49

    Mir:

    Idd weer een lang verhaal van je, maar hartstikke leuk om te lezen... Pfff over een paar weken hoor ik alleen nog wat je bij Van Haren hebt meegemaakt.
    Misschien dat je af en toe een nachtje op de hei kan slapen voor een beetje spanning en zo. Kun je ook dat geweer van Pappa meenemen, voor het gevoel ha ha. (waar dus geen kogels in kunnen....)
    dikke kus Mir

  • 30 November 2008 - 17:53

    Tessa:

    hoi sjatie je kan zo beginnen in een tijdschrift ,wat een spannend vehaal weer ,ik ben blij als ik je weer zie ,geniet nog maar ff en dan vlug weer terug een hele dikke kus en knuffel tessa

  • 02 December 2008 - 09:33

    Nellie:

    He Iris/Rambo,wat een verhaal weer!!Carnavalskostuum heb je ook al zie ik.Daar steel je natuurlijk wel de show mee...

    Dikke kus en tot gauw

  • 03 December 2008 - 16:00

    Lieke:

    Hallo Iris,

    Wat heb jij nu op je hoofd? Een theedoek. Wel een beetje gek. Ik was bij Sinterklaas geweest en had gewonnen met de kleurwedstrijd. Goed he? Ik mis je en zie je snel weer. Dikke Kus van Lieke


  • 08 December 2008 - 15:11

    Annemie Stolzenbach:

    hoi Iris mooie foto's en wat een leuk stukje je maakt vanalles mee .ik had je mam nog aan de foon ze komt in januari naar Maasbree We zijn inmiddels verhuisd je moet niet vragen hoe maar we zitten nu nog alles sorteren en weggooien want dit huis is een stuk kleiner we gaan van 1800 kub naar 600 kub inhoud huis en we zijn met z'n vijven de vriend van debbie woont ook bij ons maar de paarden hebben het riant echte boxen en 4x zoveel meer wei daar was het ook om te doen plus dat de heren (Max en Dennis)vanuit huis zo de bossen inkunnen om te hardlopen en ik met mijn paarden Het is wel wennen met zo'n kleiner huis .maar als je weer thuis bent kom je maar kijken.geniet nog van je tijd daar en een fijne verjaardag wensen wij je Max Annemie Dennis Debbie en Gerben

  • 10 December 2008 - 08:56

    Mir:

    Wie is er bijna jarig??????
    Nogmaals: Zorg dat je morgenochtend tussen 10 en 11 thuis bent!!
    kus Jezus

  • 11 December 2008 - 12:17

    Ingrid:

    Iris, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Maak er een leuke dag van!
    Groetjes van Nico, Ingrid, Nick en Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2008

Cousewijne, verjaardag and goodbye.....

29 November 2008

gebroken schouder & Feeeeeeeest

17 November 2008

Veel gezien en veel gedaan

28 Oktober 2008

Frits de kaaiman en Harry de vogelspin

30 September 2008

Bakaaboto
Iris

Hallo, Ik ben Iris een 4e jaars student aan de Hogoschool Zuyd te Sittard. Hier volg ik de opleiding social work. Ik ga nu voor de 2e keer terug naar Suriname. Niet voor stage maar om af te studeren. Dus voor jullie geniet maar weer van mijn verhalen... Groetjes Iris

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 37754

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 21 Mei 2010

Suriname deel 2

23 Augustus 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: