Weer 2 weekjes voorbij.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu Weer 2 weekjes voorbij.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu

Weer 2 weekjes voorbij....

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 Maart 2010 | Suriname, Paramaribo

Hallo Mijn lieverds daar in het iets warmere Nederland!

Daar zit ik dan weer...lekker buiten op het terras mijn verhaal te typen van de afgelopen tijd. Ik zal het maar direct aangeven....ik mis jullie verschrikkelijk. Ik ben hier nu bijna 6 weken...en de tijd gaat zooo langzaam...Als ik terug kijk naar vorig jaar..wilde ik na 2 weken niet meer naar huis..en nu? Nu mis ik mijn andere 2 musketiers om mij heen...en mijn lieve familie en vrienden die ook in Nederland zitten. Het is absoluut niet zo dat ik het slecht heb hier...kan het goed vinden met iedereen, heb weer veel nieuwe lieve en leuke mensen ontmoet...maar toch is alles zo anders! Vorig jaar liep ik stage, en had ik een dagbesteding, nu kan ik uitslapen, en me afvragen wat deze dag me weer gaat brengen! Hoop echt dat er verandering in gaat komen want anders gaan deze komende 49 dagen erg lang duren!

Nou goed, ik zal jullie even laten weten wat ik de afgelopen weekjes heb gedaan...erg weinig dus haha. We hebben 2 afscheidsfeestjes gehad van Michael (uit reuver ;) ) en afgelopen weekend van Merel. Merel kende ik niet zo héél goed, maar met Michael hebben we héél wat feestjes mee door gebracht! Het was ook erg jammer dat hij al zo snel naar huis moest...maar ja dat hebben alle co-schappers hier! Hij is helaas maar 6 weekjes hier geweest en moest naar Nederland terug voor zijn stage in Heerlen. Dus ik ga m zeker even opzoeken als ik dalijk terug ben!

Verder heeft er eindelijk een donderdag avond plaats gevonden waar ik met Rudi, Minna, Marc, Larry en Prescilla naar Havanna ben geweest! Ik heb werkelijk genoten van die avond! Eindelijk weer eens met z'n allen samen...Van te voren zijn Marc, prescilla en Elvin naar mij toe gekomen waar we samen met Sharif eerst lekker iets hebben gedronken..Daarna zijn we de anderen gaan vergezellen aan de andere kant van de brug! Heerlijk om daar weer eens over heen te rijden...daar hebben lekker bij de waterkant nog wat gedronken en zijn weer omgekeerd richting Havanna...Zooo mooi om in de nacht over de Suriname brug te rijden...geeft weer een héél ander beeld van Paramaribo...mooie heldere sterrenhemel en alle lichtjes die in de stad branden...weg armoede..weg ellende...gewoon alleen het mooie van Suriname!
Dit was dus echt weer een geslaagd avondje..geloof dat ik rond 06:00 pas thuis kwam...huisgenootjes stonden op om te gaan ontbijten en te gaan werken..en ik dook lekker mijn bedje in...

Nou goed, verder heb ik niet veel uitgespookt de afgelopen tijd...Nog een keer lekker gaan eten bij Dumpling samen met Kim en Nicolle...(ben zo blij dat zij hier nu ook zijn)...Afgelopen zondag zijn we ook nog naar Paramaribo Zoo geweest...Dé dierentuin van Paramaribo..entree was maar 5 SRD (€1,25) veel aapjes gezien, papagaaien, verschillende andere vogels en geitjes, op de kinderboerderij ;) Je hebt de dierentuin zo gezien, maar ja als je hier bent moet je daar wel zijn geweest!

Ook heb ik een nieuwe hobby...ik keek al geregeld naar voetbal...nou ja Nec'92 en groene ster..en af en toe studio sport maar dan heb je t ook allemaal gehad...Maaar nu ga ik geregeld met Tom, een huisgenootje voetbal kijken bij 't Vat...echt heerlijk...even lekker weg van thuis...een lekker biertje erbij en erna met z'n 2-en wat eten...En heb besloten dat ik dat ook erin wil houden...zo vermaak ik me dan toch!

Met mijn afstuderen begint het eindelijk (ik juich niet te vroeg) te lopen. We hebben ondertussen alle medewerkers geïnterviewd en de enquetes afgewerkt en laten beoordelen. Door de voorziter zijn ze goed gekeurd, alleen moeten ze nog door eén of andere commissie worden goed gekeurd. Maar ik heb besloten dat we daar niet op gaan wachten en vandaag gewoon beginnen! Want anders hebben we over 4 weken nog niks op papier!

Verder gaan Eliza & ik deelnemen aan het Kinderboekenfestival, dit vind komende week plaats op het beursterein in Paramaribo...we zijn ingedeeld bij de kleuters..daar mogen wij ons dus mee vermaken van half 8 's morgen tot 13:00 in de middag..jippie jippie jippie!

Komend weekend ga ik eindelijk weer eens op trip...GALIBI staat op de planning. Dé trip waar ik al die tijd naar heb uit gekeken! Samen met Tom en zijn zus vertrekken we zaterdagochtend om half 9 richting Albina waar we daar in het bootje moeten stappen om richting Galibi te varen...Rudi zal ons daar in begeleiden dus het wordt weer een leuk weekend!

Verder hebben we volgende week zaterdag de Fullmoon party..georganiseerd door Ruben...gezellig met 80 stagiaires (niet dus)haha en nog een stuk of 15 surinamers...feesten op 't strand van Ayu....en dan de week daarna, met Pasen ga ik nar Blanche Marie...en dan heb ik alles wat ik wilde zien in Suriname gezien!

Dus eerlijk is eerlijk...zo héél slecht heb ik het hier niet..en kijk er ook ontzettend naar uit om lekker weg te zijn van de stad.

Zoo lieverds, ik ga er weer eens mee stoppen...jullie zijn weer op de hoogte...Ik hou jullie op de hoogte van mijn gebeurtenissen...

Foto's ga ik zo uploaden..dus even geduld...en ik mail, spreek, fax noem maar op...jullie later!

Mis jullie.....

Bigi Bosi & Bigi Brasa....Iris

  • 17 Maart 2010 - 13:22

    Mir:

    Hey zusje,

    Ben alweer de eerste ;-)
    Waarsch. houdt dit in dat ik niets beters te doen heb....
    Fijn weer ff een update te hebben gelezen (ook al wist ik het meeste natuurlijk al. Mis ons maar niet teveel. Voor je het weet ben je treug en dan ben je ons alweer zat (mij niet natuurlijk, maar de rest wel natuurlijk...)
    Nog 49 daagjes en dan gaan we naar Curacao!!!!
    Veel plezier dit weekend!!
    Lof joe!!
    X jezus

  • 17 Maart 2010 - 13:24

    Ps:

    Wat is je faxnummer eigenlijk??

  • 17 Maart 2010 - 14:44

    Anoek Bijlsma:

    Haii iris!
    weer een leuk verhaaltje!
    Vervelend dat je thuis zo mist, maar ik snap wat je bedoelt!
    Gelukkig hebben wij wel een redelijke dagopvulling, dat scheelt een hoop!

    Je bent al aardig op weg zo te horen, interviews afgenomen, enquetes opgesteld (Y)!!
    Wij zijn deze week ook met onze interviews begonnen!

    Nog eventjes en dan lig je hier te bakken op ons strand ;)
    in welk app/hotel slaap je eigk??

    Veel liefs xx

  • 17 Maart 2010 - 14:51

    Loes:

    Hej Iris!
    Ik heb je verhaaltje weer gelezen :) Altijd weer leuk!Je maakt zo te horen genoeg mee! Gniet ervan daar en zoals ik het hoor loopt het met afstuderen ook prima! Goed bezig!
    Enjoy! XLoes vanuit curacao

  • 17 Maart 2010 - 14:58

    Patrice:

    hey iris,

    ja hoor alweer de tweede whaha die zus van je is me altijd voor..... ;) maar ik vind het leuk voor je dat je het naar je zin heb, en ook wij tellen af dat je weer terug bent...
    geniet er nog van want voor je het weet is het weer voorbij en zit je weer hier tussen ons allemaal in en zoals mir al zei dan ben je ons ook zo weer beu..... behalve mir dan hahahha

    dikke kus patricia en de kids

  • 17 Maart 2010 - 15:21

    Papa Bennie:

    Hallo dochter Iris, Ik heb geprobeerd via de webcam en micrifoon,maar kon jou niet horen of heel ver weg.Ik zou zeggen maak er het beste van nog 7 weken en dan is je zus met de nieuwe tanden ook bij je.Hier is alles o.k.,zaterdag komen opa en oma de nieuwe auto laten kijken.Ik heb hun gezegd,dat ze niet zo veel geld moeten uitgeven,staks hebben ze alleen nog maar lege zakken.Irisje hou je haaks en een dikke kus van je vader.

  • 17 Maart 2010 - 16:19

    Lins:

    nou zeg gelukkig vermaak je je nog wel met trips en uitgaan....bijna vakantie en dan weer naar ghen heij!
    misschien een welcome home party bij dirk of niet.....je mist ons toch niet....:-)
    dikke kus liefs lins

  • 17 Maart 2010 - 18:21

    Lindapinda:

    Lieve musketier, ik mis jou ook!! :(

    Ondanks dat het totaal anders is (en helaas wel een tegenvaller), ben blij dat je alsnog leuke dingen doet en het naar je zin hebt, maar als je overdag niet zo heel veel hebt te doen, duurt 't allemaal wel lang ja...... Gelukkig gaat 't nu ook ietsje beter met je scriptie (bij mij gelukkig nu ook); trek gewoon je eigen plan! Anders kom je er niet.. gewoon lekker alles doen zonder toestemming ;p haha.

    Ik ben sinds deze week ziek 8-) Komt door al mijn gewerk, veel gestress rondom scriptie etc etc.. en ik wil ook gewoon overal bij zijn (a), waardoor ik al paar weken half ben en nu écht ziek ben geworden, zo saai in bed :( Dromend over Su (L) haha! Kan niet wachten!

    Meis, geniet van je tripje naar Galibi (heb je verdiend)!! Geef de aap genaamd 'mati' maar een kus van me ;) haha!

    Bigi bosi & brassa, Linda

  • 17 Maart 2010 - 18:22

    Lindapinda:

    Haha die 8-) moest geen poppetje zijn met een zonnebrilletje natuurlijk!

  • 17 Maart 2010 - 18:23

    Lindapinda:

    Sorry, ben ik weer.. haha. Die Ilse, is die daar alweer of nog steeds? :P was volgens mij vorig jaar ook in Su.

  • 17 Maart 2010 - 21:07

    Nicole:

    ha iris, weer n leuk verhaaltje ! als je je verveelt kom je maar naar de surnaustraat ;)
    xx

  • 20 Maart 2010 - 09:19

    Rianne & Wim:

    Hoi Iris, hoorde gister van je zus dat je een blog hebt.
    Kan het dan niet laten om even te reageren. Jammer dat het niet zo is als je had gehoopt. Mooi weer is blijkbaar ook niet alles :-)
    Hier gaat alles nog zoals het normaal ook gaat. Lange werkweken en korte (zatte) weekenden. Maak er het beste van in de tijd die je nog hebt en dan zien we ons vast en zeker wel weer binnen afzienbare tijd. Groetjes Rianne & Wim.

  • 21 Maart 2010 - 09:38

    Lineke:

    Hej lieverd!
    Ik mis jou ook hoor!! maar nog een maand en 5 daaaagjes en dan is het weer zo ver..dan zijn me musketiers weer samen! ik kijk er echt naar uit! de tijd vliegt echt dus voor je het weet sta je op zanderij te wachten tot wij weer aankomen;) We bellen snel!
    Bigi bosie en brasa!

  • 22 Maart 2010 - 12:22

    Nic:

    He lieverd,
    Heb je het leuk gehad in Galibi? Lieke wil wel een schildpad (nee nee, niet serieus nemen. 1 Pino is genoeg :)
    Nou, miss you en tot snel weer.
    Nic (en ik heb nog mijn normale tanden...)

  • 22 Maart 2010 - 12:29

    Mir:

    Pappa bedankt.
    iedereen denkt dus dat ik een kunstgebit heb nu...
    Wat dus niet zo is!!
    (ps. ik denk dat een mega japie en een pino best samen gaan. Gewoon meenemen dus voor Lieke!)
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hallo, Ik ben Iris een 4e jaars student aan de Hogoschool Zuyd te Sittard. Hier volg ik de opleiding social work. Ik ga nu voor de 2e keer terug naar Suriname. Niet voor stage maar om af te studeren. Dus voor jullie geniet maar weer van mijn verhalen... Groetjes Iris

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 37776

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 21 Mei 2010

Suriname deel 2

23 Augustus 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: