Nog even geduld hebben - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu Nog even geduld hebben - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu

Nog even geduld hebben

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

19 Januari 2010 | Suriname, Paramaribo

Hallo mijn trouwe lezers ;)

Nog 17 dagen en dan vertrek ik weer naar Suriname. Het duurt dus echt niet lang meer, en ik ben er dan ook zo goed als klaar voor...

Nou goed ik zal het maar even vertellen...ik heb nog steeds geen visum.
Of geen visum...heb er wel één maar helaas wel de verkeerde..Het is echt een héél gedoe om dit voor elkaar te krijgen. Vandaar dat ik contact met een visum winkel had opgenomen. Deze lieve mensen zouden dan alles voor mij regelen...Hebben ze ook gedaan, maar hebben me wel het verkeerde visum aangevraagd....nou sjiek is mich dát :D...Maar volgens deze mensen was het mogelijk om mijn verkeerde visum om te zetten in het goede visum...dus alweer een paar dagen in spanning zitten...en wat denk je...het is dus allemaal niet mogelijk...dus de winkel maakt een fout en wij zitten met de gebakken peren :@...Vandaag dus maar een boze mail gestuurd en nu gaan zij komende donderdag weer terug naar het consulaat..dus lieverds, we mogen weer 2 dagen afwachten!!

Maar buiten dat hebben we ook weer leuke dingen gedaan. Afgelopen zaterdag heb ik een "afscheids etentje" gehad, het was reuze gezellig..met 16 vrouwen zijn we bij een nieuw Grieks restaurant gaan eten en het eten was echt heerlijk...Die arme mannelijke ober...wat heeft hij het zwaar gehad die avond...maar buiten dat was het echt een TOP avond!

Maar tot zo ver verloopt alles wel weer prima..heb afgelopen woensdag alle kleding eens gestreken en heb ook sinds een paar weken via internet gevonden wie mijn huisgenootjes worden ;)..nou ja 2 mensen dan haha de andere leer ik waarschijnlijk daar pas kennen...

Zoo de komende weken nog even hard aan de slag voor school en dan zijn we echt klaar voor vertrek...dit weekend staat er weer een dameszitting op het programma en dan volgende week nog de 30e verjaardag van m'n zusje..dus de tijd krijgen we wel om...en dan zal ik op zaterdag 6 februari om kwart voor 9 's morgens weer richting sweeti Sranang vliegen waar lieve Ewald en Rudie op mij staan te wachten...maar goed..we hebben nog 17 dagen te gaan ;)

Voor vertrek zal ik ook nog wel even een berichtje achter laten....

Tot snel lieverds,

Dikke kus Iris

  • 19 Januari 2010 - 20:22

    Linda:

    Ik hoop dan toch echt dat jullie 't donderdag wél voor elkaar krijgen!! Zo stom, een single visum.. Terwijl je naar "Bon bini" Curacao gaat!! Ik ga duimen! :D

    Succes met afronden van school, feestjes vieren, tas inpakken, afscheid nemen etc etc. En ik zie je op schiphol!! ;) dit keer ook met 'I'm leaving on a jetplane...', zoals je zus (toch?) 2 jaar geleden :P

    Brassa & bosi!

  • 20 Januari 2010 - 08:55

    Meester Luuk:

    Hallo Iris,
    Ik hoop dat het een ontzettend fijne en leerzame reis gaat worden. Ik kijk uit naar je reisverslag. Veel succes en plezier.

  • 25 Januari 2010 - 15:29

    Mir:

    Zo kunnen we alvast oefenen:

    All my bags are packed
    I'm ready to go
    I'm standing here outside your door
    I hate to wake you up to say goodbye
    But the dawn is breaking
    It's early morn
    The taxi's waiting
    He's blowing his horn
    Already I'm so lonesome
    I could die

    So kiss me and smile for me
    Tell me that you'll wait for me
    Hold me like you'll never let me go
    Cause I'm leaving on a jet plane
    Don't know when I'll be back again
    Oh babe, I hate to go!!!!!!

  • 31 Januari 2010 - 23:07

    Chiv:

    Hoi Iris wat fijn dat jij lekker voor de 2e keer naar suriname gaat.Ik ga mei ook lekker weer trug voor 2 maanden en mis havana haha..ben de kou nu echt spuugzat en verlang ook naar die zon..Mijn hyves heb je mischien nog zoniet stuur maar een uitnodiging hihi (je bent verliefd he haha)...Ik zou zeggen tang boeng en fijne reis..uit Apeldoorn..

  • 31 Januari 2010 - 23:20

    Tom Kruis:

    Hey, ik lees dat je op de archimedesstraat verblijft? welk nummer ? ik verblijf daar nl. nu ook! tot eind april! Groeten Tom

  • 04 Februari 2010 - 19:01

    Stannie:

    Heej Iris

    Fijne en leerzame tijd in
    Suriname !!!

    Ik ga je weer volgen !!!


  • 05 Februari 2010 - 21:38

    Ritzema, Everts &Hop:

    Iruuuuuus!!!Gudu

    Nu ben je nog in Nederland maar je leest dit pas als je in Suriname bent. Over ongeveer twee maanden zijn we weer bij je.

    liefs ons

  • 06 Februari 2010 - 19:50

    Tessa:

    Hee Iris!
    Hoe is het om weer terug te zijn? Lekker man!!
    Hoelang ga je nu blijven?
    Ga je mooi alle sappige verhalen aan me vertellen? Ben zo benieuwd hoe het met iedereen is...
    Veel plezier, en groetjes aan Eliza!
    X-je Tes

  • 07 Februari 2010 - 17:36

    Lins:

    hey, gelukkig ben je goed aangekomen.
    vond t wel erg leuk om je vrijdag nog ff te hebben gezien!
    nou we wachten vol spanning op de komende verslagen van je tweede surri reis!
    liefs lins, bjorn en nina

  • 08 Februari 2010 - 16:46

    Joyce:

    he iris,
    echt balen zeg ik zie dat het 31 graden bij jou is.......je zal het wel zwaar hebben pffff!
    ik weet wat je denkt kon je maar hier zijn, heerlijk -4 handschoenen muts shwal en dikke koltruien.Het laatse wat je dan wilt is in je rokje en topje op een terrasje zitten met een roseetje!!!!heb met je te doen.(oftewel GENIET GEWNIET GENIET!!!!!!!)
    dikke kus oet mestreech

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hallo, Ik ben Iris een 4e jaars student aan de Hogoschool Zuyd te Sittard. Hier volg ik de opleiding social work. Ik ga nu voor de 2e keer terug naar Suriname. Niet voor stage maar om af te studeren. Dus voor jullie geniet maar weer van mijn verhalen... Groetjes Iris

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 37782

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 21 Mei 2010

Suriname deel 2

23 Augustus 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: