Jaaaa ik ben weer Sweeti Sranang! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu Jaaaa ik ben weer Sweeti Sranang! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iris Piepot - WaarBenJij.nu

Jaaaa ik ben weer Sweeti Sranang!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal daar in het koude Nederland :P

Hoe is het bij jullie...Ik ben na lang wachten eindelijk op zaterdag 6 februari weer aangekomen in Paramaribo!

We zijn zaterdag ochtend om half 4 vertrokken...Op vrijdagavond nog even naar Dirk geweest (kon toch niet thuis blijven zitten)

Na het afscheid nemen van iedereen in Dirk, ben ik thuis lekker voor de tv gaan hangen...want slapen kon ik toch niet! Om 02:00 lekker gaan douchen en de laatste spulletjes in het koffer gegooid...en ja toen was het tijd..Roger was al bij ons en moest afscheid nemen van mijn lieve vader, want hij ging helaas niet mee naar Schiphol..vanuit de beneluxlaan richting Miriam...en daar stond nog een super verassing op me te wachten...Mijn allerliefste vriendinnetjes Amanda en Patrice waren midden in de nacht naar Mir gekomen om me toch nog een keer uit te zwaaien...echt te super voor woorden (L)

Na de een lange rit van 2 uurtjes kwamen we eindelijk aan op schiphol en na een hele hoop gezeik met de koffers was het toch allemaal gelukt om ze in te checken...eigenlijk wilde we nog lekker koffie ergens gaan drinken maar helaas was daar geen tijd meer voor...De lieve suri meiden (lineke, linda & erika) waren ook nog naar schiphol gekomen, wat ook echt leuk was...gelukkig zie ik ze al over een paar weken!

Na het "zware" afscheid nemen konden Eliza en ik met een gerust hart gaan...op naar Suriname 2010!!

In het vliegtuig zaten we naast een hele lieve mevrouw die erg verdrietig was omdat ze haar man in Nederland moest laten...dus zij heeft echt wat traantjes laten vloeien...en Eliza & ik waren juist zo happy...De vlucht duurde 9 uur maar het leek echt niet om te gaan...het duurde voor mijn gevoel wel bijna 20 uur...Toen ik eindelijk vanuit het raampje "broccoli" land zag begonnen de kriebels te komen....eindelijk weer in Suriname!!!

Vanuit het vliegtuig hup door de douane, koffers halen en daar stonden we dan...gelukkig werd ik opgehaald door Marc, Elvin en Prescilla en dat was echt super! Direct kreeg ik m'n eerste parbo biertje en toen onderweg naar het huis! De weg er naar toe was echt niks veranderd, leek wel alsof ik er vorige week nog had rondgereden...

Aangekomen bij het huis zaten er al een paar huisgenoten...5 hartstikke leuke meiden en één jongen...duss arme Tom zullen we maar zeggen ;)

De zaterdag heb ik vrij weinig gedaan...had eigenlijk grootse plannen maar aangezien ik al 33 uur wakker was ben ik maar naar bed gegaan. Ooow ja wel ben ik die avond met eliza en Ino lekker souto gaan eten...en dat smaakte echt voortreffelijk!

Gister ochtend lekker lui opgestaan en overdag bijna niks gedaan...lekker gaan lunchen met 2 huisgenootjes bij het Vat waar zelfs één van de obers me nog herkende...erg grappig!

Ook heb ik gisteravond gezellig met Ruben gegeten...lekker bij gekletst en de "misverstanden" uitgesproken...zullen we maar zeggen.

Vandaag (maandag) was Eliza al vroeg bij me en zijn we lekker de stad in gegaan en jaaaa 2 paar slippers gekocht..één paar omgerekend €3 en de andere €6 geloof ik...

Maar goed dat ter zijde...Morgen ochtend om 08:00uur gaan we een bezoek brengen aan de stichting waar wij ons onderzoek voor gaan schrijven..eerst een katholieke ceremonie en dan een gesprek met mevrouw Day dus ik ben eens benieuwd!

Verder heb ik voor de week nog geen plannen gemaakt. Komend weekend gaan we met de huisgenoten de dolfijnentour en de plantages bezoeken...dolfijnentour heb ik wel al gedaan maar vind het ook wel leuk om met alle huisgenoten een dagje weg te gaan...dus we zullen zien!

Nou in ieder geval zijn jullie weer op de hoogte van mijn belevenissen hier in Suriname...Huisje is wel prima alleen een rot matras en krijg binnenkort ook nog een airco dus slecht heb ik het hier niet!

Nou lieverds, ik heb gehoord dat het bij jullie weer erg koud aan 't worden is...heb medelijden met jullie :P Hier is het ongeveer 30 graden dus ik mag echt niet klagen!!!

Ik hoop snel weer een bericht achter te laten maar jullie zien snel weer iets van me ;)

Mis jullie....

Alaaf uit Surinaribo...

Dikke kus Iris

Ps: mijn adres is:
Archimedesstraat 24
Maritraitte 1, Paramaribo
(dus alle kaartjes, pakketjes en noem maar op zijn welkom!)

Jullie kunnen me ook bereiken op:
+597-8598847



  • 08 Februari 2010 - 19:09

    Monique Wijnen:

    Heeeeej Iris!!
    Leuk, een eerste berichtje!!!
    Je hebt het heel zwaar met 30 graden geloof ik! Hier vannacht -5 en met carnaval sneeuw :(
    Geniet van je avontuur!!
    DIkke kussen

  • 08 Februari 2010 - 19:23

    Lindapinda:

    & er is wéééér winter in Nederland (ze voorspellen zelfs een elfstedentocht), wil ook zoooo graag naar 't zonnetje: boehoe!! Was echt raar gevoel toen op Schiphol; jullie gingen weg en wij bleven achter! Maar nog maar 9 weekjessss ;)

    Ik had Eliza nog gesmst, jouw nummer had ik niet, maar gelukkig heb je die hier neer gezet ;) haha.

    Leuk verhaaltje!! Ben blij dat jullie goede reis hebben gehad en dat je leuke huisgenootjes hebt! :D Alleen.... airco? brrrrrr :P haha.

    Meis, ik zal je morgen ff bellen! Dikke kus!

  • 08 Februari 2010 - 19:42

    Patrice:

    Hey vreemdeling,

    ben blij dat je het weer naar je zin heb, en vond het zelf ook helemaal super, ben alleen nu nog moe ervan hahahahhahaha.....

    dikke kus we missen je,
    patricia

  • 08 Februari 2010 - 23:21

    Nicole:

    he iris! leuk verhaal, mij kriebelt het ontzettend !!
    ik zag iets heel grappigs, we hebben dezelfde opdrachtgever! haha :D

    ik zie je snel in suriname ;)
    groetjes, Nicole

  • 08 Februari 2010 - 23:36

    Lineke:

    Hej meis!
    Goed om wat van je te horen!..fijn dat je een goede reis hebt gehad..toen ik daar op schiphol rond liep was het toch wel vreemd dat jullie weg gingen en wij moesten blijven..maar nog een aantal weekjes en dan komen we even langs..echt kan niet wachten! ik bel je van de week!

    Dikke kus

  • 09 Februari 2010 - 00:53

    Anoek Bijlsma:

    iris!
    ik heb net even snel je berichtje gelezen! leuk!

    Ik ga lekker verder met je kletsen! (K)

  • 09 Februari 2010 - 03:09

    Loes Jacobs:

    Hej Iris! Klinkt helemaal nice! Doe je goed!

    Geniet ervan!
    Xloes

  • 09 Februari 2010 - 08:16

    Mir:

    hey Zusje,

    Zoals altijd heb je weer een leuk verhaal geschreven! Hier was het vanochtens f$^&&*% koud! En het wordt alleen maar kouder. Dus als je die airco krijgt, zet em maar goed koud, zodat je een beetje met ons kunt meeleven!!
    Tot over 8.5 weken (afgerond naar beneden, ha ha)

    Kus Jezus

  • 09 Februari 2010 - 10:13

    Roger:

    Ha die Isje,
    je hebt je draai alweer gevonden, zie ik. Ben zelf nog steeds moe van het tripje naar Schiphol, maar je weet dat ik dat voor jou wel over heb. Geniet ervan, have a lot of fun, maar doe ook een beetje dat waar je eigenlijk voor in Surimaribo bent....
    Dikke kus, je schoonbroertje.

  • 09 Februari 2010 - 12:37

    Nathalie:

    Hebben we nog geen afscheid genomen he.ik wens je een superleuke tijd maar dat zal wel lukken met 30 graden ben erg jaloers hier sneeuwt het alweer.groetjes nat

  • 10 Februari 2010 - 03:48

    Tessa:

    Wat fijn allemaal!! Ik ben benieuwd naar je eerste foto's..
    Alvast heel veel plezier voor het komende weekend, je gaat vast de boel weer helemaal op zijn kop zetten daar, haha!! Jammer dat ik niet mee kan..
    Xxx

  • 10 Februari 2010 - 15:29

    Leon, Wendy En Bing:

    Hoi Iris!

    Wat klote voor je zeg, niet te doen zo te lezen!! Ha ha...
    Heerlijk, voel de warmte en het relaxte leven al!!! Geniet ervan, maar dat hoef eigenlijk niet gezegd te worden, is wel duidelijk!
    Groetjes van ons XXX

  • 11 Februari 2010 - 07:50

    Monique:

    Boh Iris je hebt het toch slecht daar he???
    En wij hier maar kou lijden en hard werken,hahah,maarja geniet ervan!!!
    Dikke kus

  • 11 Februari 2010 - 08:25

    Nic:

    He zusje,
    Leuk om weer je verslagen te lezen; zo ben je toch bij ons :)
    Het is hier weer een winterwonderland (jak). Wordt dus een vriescarnaval brr. Lieke is vanochtend verkleed als bij naar school gegaan.
    We bellen snel!

    Dikke kus, Nic

  • 11 Februari 2010 - 19:40

    Konko:

    he, doe geen zeik bouwen daar in Suriname en geniet er een beetje van! Wij gaan wel lekker alaven en dan hebben wij het ook leuk, dussssss. groet van schoonbroerbroer.

  • 15 Februari 2010 - 18:44

    Wiekepieke:

    O wat heerlijk dat je weer in Sur bent, en 30 graden klinkt goed: ik zit hier met twee vesten aan en nog kippenvel.
    Maar moet zeggen dat mijn weekje in de sneeuw toch ook heerlijk was (met veeeeel kleren aan).

    De Steps kan weer een flinke omzet draaien de komende tijd, nu jij weer in Paramaribo bent! :D Veel plezier en wel een beetje serieus bezig met jullie onderzoek he! Maar vooral genieten! X

  • 16 Februari 2010 - 13:00

    Maud:

    Hoi Iris,

    Heel leuk om te lezen!
    Succes met je eerste stage dagen!

    grtz Maud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hallo, Ik ben Iris een 4e jaars student aan de Hogoschool Zuyd te Sittard. Hier volg ik de opleiding social work. Ik ga nu voor de 2e keer terug naar Suriname. Niet voor stage maar om af te studeren. Dus voor jullie geniet maar weer van mijn verhalen... Groetjes Iris

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 37784

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 21 Mei 2010

Suriname deel 2

23 Augustus 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: